Articol scris pe 15 februarie 2024

De ce este important să ne planificăm viața personală așa cum ne planificăm cariera?

O viață împlinită pe toate planurile necesită investiții în egală măsură (de energie, timp, resurse). Determinarea pe care o punem în construirea carierei și dezvoltarea oamenilor din echipele pe care le conducem e bine să o alocăm și pe plan personal, în creșterea relațiilor cu cei dragi, pentru a avea o viață împlinită. Această abilitate necesită atribute precum flexibilitate, adaptabilitate și curiozitate.

În acest articol, vom vedea de ce e important ca femeile aflate în roluri de leadership să trateze cu aceeași seriozitate și viața personală. Nu ne dorim să facem o comparație între leaderii bărbați și femei, pentru că ei nu pot fi comparați – complementaritatea este foarte prețioasă. Ce aș vrea să subliniez, însă, este că, a menține la același nivel viața personală și profesională poate fi mai dificil în cazul femeilor, din cauza așteptărilor societății și a cutumelor.

Însă, cu cât conștientizăm mai repede că este responsabilitatea noastră să dezvoltăm relații de calitate mai ales pe plan personal, cu atât ne este mai ușor și putem să facem alegeri cu care să fim împăcate la sfârșitul zilei.

De pildă, în România, acum 20 de ani nu existau la fel de multe femei manager și atât de multe oportunități de carieră pentru femei. Ceea ce trăim acum este o adevărată binecuvântare – femeile pot să se exprime, să construiască, să se ridice mai ușor la un nivel care era mult mai greu de atins înainte.

Deși împlinirea arată diferit de la femeie la femeie și nu există bine sau rău sau rețete bine definite, e important ca femeile manager să înțeleagă că ceea ce ele „hrănesc” prin atenția și energia lor va crește și se va dezvolta ca atare.

Un studiu realizat de Universitatea din Stockholm, Suedia, arată că femeile care ocupă poziții de conducere au mai multe șanse de a divorța decât femeile din populația generală. Potrivit cercetării, femeile care devin CEO sunt, de asemenea, mai predispuse să divorțeze mai repede decât bărbații care devin CEO.

Pentru a nu ajunge să ne neglijăm partenerul, sau să considerăm prioritățile și problemele lui ca fiind mai puțin importante, este esențial ca femeile manager să își exerseze abilitățile pe care le-au dobândit la serviciu și în mediul de acasă, valorizând diferențele și investind în fiecare membru al familiei în moduri diferite. Altfel, există riscul ca celălalt partener să aibă de suferit, iar cuplul să piardă „acel ceva” care i-a adus împreună la început.

Pentru ca asta să nu se întâmple, e nevoie ca tu să folosești toată înțelepciunea pe care ți-o folosești și la locul de muncă atunci când vorbești, când iei decizii, când acționezi. Așa cum îți dai silința pentru a face alianțe cu managerii de alte departamente care sunt vitali pentru activitatea de la locul de muncă, e nevoie să faci același lucru și acasă, chiar dacă uneori poate fi obositor. Există multe femei în roluri de leadership care au aflat „secretul” și și-au păstrat această această înțelepciune acasă, dar există și alte femei executiv care încă învață să țină cont de acest aspect.

Citește articolul integral pe Revista Cariere.ro

Sursa foto: Freepik.com